Tuesday, January 11, 2011

AKU NAK BERB3LOG....2011

ASSALAMUALAIKUM....

Ok fine..dah 12 ari masuk tahun baru, tapi aku baru nak nyibuk2 nak update pesal ni dlm belog aku yg dah berjaman tak diupdate...memandangkan azam tahun baru aku adalah rajin mengupdate belog aku yg ini, maka aku pun melaksanakan azam yg baru ini dgn jayanya walaupun dah lewat 12 ari ok...plus..aku nak berblog je skang...tak mu lagi berfb or twitter..alasan?..sebab, aku rasa fb telah memporak perandakan idup aku...mula2 aku tak bole nak bukak fb member2 aku..cam kena blok..pastu password aku lak tak leh nak match ngn user id aku..bayangkan aku just bole bukak fb guna email jer...tak ke meroyan namanyer..acara plg kemuncak lak ,lately ni ramai member aku tanya knp diorg tak bole bukak fb aku...nak search pn lagilah hampeh..aikkk...pelik tol ni...hinggalah kejadian di satu pagi...ni skrip yg telah diolah sebyk 15kali ok...

situasi: kat opis..aku sedang terhegeh2 nak bukak kunci pintu...(walaupun terhegeh2 tapi sungguh ayu ngn baju kurung ijau pucuk pisang...perasan...) .Tetiba sorg officemate berdiri belakang aku..

pn.officemate(bkn nama sebenar) : kak.. org nak mintak maaf..

aku(bkn nama sebenar gak) : mintak maaf kenapa?

pn.officemate: org ada wat salah ker kat akak...sakitkan ati akak..

aku(pelik...dah mcm cite sembilu ler pulak).. :tak der pun..knp ni?

pn.officemate: akak remove org kat fb eh..org search akak tak leh..tak jumpa pun..

aku: tak derla..masuk ko ni da 5 org tanya benda yg sama kat akak..akak tak remove la..mgkn someone yg ada password akak..jgn risaulah..tak der pape..nanti akak add balik..

sampai situ jer ye...yg sebenarnya skrip dia panjang...penuh ngn ayat2 aku nak pujuk ati member sorg ni..plus kitorg sempat le gossip yg fb nak ditutup bln mac nanti...hahaha...ok,back to da story...aku telah disalahsangka disebabkan oleh fb ni..seriously, aku amat terkesan bila officemate ni personally tanya camtu..aku tahu dia amat terasa bila tak bole cari aku kat fb. .tapi aku harap dia faham ngn situasi aku..aku da terangkan hal sebenar kat dia, siap bersumpah tu..sebab aku rasa aku da wat org tak senang ati..bila org tak senang ati, aku lagila tak senang ati...tak senang duduk ko...pd officemate tu..kalu dia baca belog ni..aku harap sgt dia tak salah faham kat aku...thank 4 understanding me darling...u know who u are...............
since that day, aku da malas nak bukak fb lagi..

SO..
pada yg da hack fb aku, da tukar password aku..da remove friend aku..da blok member aku tu...................aku mungkin tak tahu dia sape..tapi Allah tahu..

pada member2 yg da menjadi mangsa..im so sorry...nanti kalu aku da nak berfb balik..aku akan add korg semua blk...

mulai arini nak berblog jer...lain da tak mu..belog ni akan aktif semula kerna belog yg lagi satu akn dipasifkan yer...harap maklum...

(walaupun entry ni tak islamik..tapi fikirkanlah moral disebaliknya)
MORAL OF DA STORY.....
jgn susahkan org lain kalu tak nak diri kita susah
jagalah ati org lain ye
berdepan ngn masalah n berterus terang itu lebih baik..(cam officemate aku tuh)
da most important thing...Allah Maha Mengetahui

No comments:

Post a Comment